Parteneriatul păpușilor cu Marcel Iureș și Teatrul ACT din București, demarat la finele anului trecut, cu reprezentația ABSOLUT!, continuă în 2015 prin proiectul “Colibri într-un ACT”. În ultima săptămână a fiecărei luni, craiovenii vor putea vedea un spectacol al Teatrului ACT pe scena Fabricii de povești electroCOLIBRI.
serie este Dumnezeul de a doua zipersoanelor cu vârsta peste 16 ani.
Reprezentația deține Premiul special al juriului Festivalului de Dramaturgie Contemporană de la Brașov (2010) unde actrița Mirela Oprișor a fost distinsă cu Premiul pentru cea mai bună interpretare, iar Vlad Zamfirescu a obținut Premiul pentru cel mai bun actor. Dumnezeul de a doua zi i-a adus același premiu actorului Vlad Zamfirescu și la “Undercloud – festival de teatru independent de orice”, în anul 2012, când spectacolul a primit Premiul festivalului.
Actrița Mirela Oprișor a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L.Caragiale”, în anul 2000, la clasa profesorului Florin Zamfirescu. Publicul a regăsit-o în spectacole puse în scenă la Teatrul de Comedie, la Teatrul Bulandra, la Teatrul ACT, în teatrul de televiziune, dar și în filme, printre care “Marți, după Crăciun”, regia Radu Muntean, care i-a adus pentru rolul Adriana Hanganu Premiul pentru cea mai bună actriță la Festivalul Internațional de Film de la Sarajevo (2010). În teatru o regăsim în roluri ca: Nora din “A fost odată în Brooklyn” de Neil Simon, regia Iarina Demian, 2002; Viola, îndragostita de duce – “A douăsprezecea noapte” de William Shakespeare, regia Gelu Colceag; Safta – “Chiriţa of Bîrzoieni” de Vasile Alecsandri, regia Iarina Demian; Ea – “Delir în doi” de Eugene Ionesco, regia Claudiu Goga; Maşa – “Pescăruşul” de A.P Cehov, regia Caludiu Goga; în spectacolul Teatrului ACT “Flori, fete, filme sau băieți”, regia Vlad Massaci. În cinematografie a colaborat și cu regizorul Francis Ford Coppola pentru producția “Tinerețe fără tinerețe”; cu Hanno Hoffer pentru “Help Romania”.
Actorul Vlad Zamfirescu a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” în anul 1997, la clasa profesorului Ion Cojar. Deține roluri în teatru, în televiziune, în filme de lung metraj. A colaborat cu regizori ca: Vlad Mugur, Gelu Colceag, Cătălina Buzoianu, Horațiu Mălăiele, Puiu Șerban. Printre rolurile din teatru amintim: Nae Caţavencu din “O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale, regia Ion Cojar, Studioul Casandra; Frederik din “Pelicanul” de August Strindberg, regia Cătălina Buzoianu, Teatrul Levant, care i-a adus Premiul UNITER pentru debut; Edmond – “Regele Lear” de William Shakespeare, regia Dragoş Galgoţiu, Teatrul Bulandra; Catindatul – “D'ale Carnavalului” de I. L. Caragiale, regia Horaţiu Mălăele, Teatrul Nottara; Claudius – “Hamlet” de William Shakespeare, regia Vlad Mugur, Teatrul Naţional Cluj. Pe marele ecran a putut fi văzut în “Stare de fapt”, în regia lui Stere Gulea, “Italiencele”, regia lui Napoleon Helmis, şi în “Orient Expres”, regia Sergiu Nicolaescu.
Despre spectacolul Dumnezeul de a doua zi:
„Dumnezeul de a doua zi este un text scris sub forma unei succesiuni de monoloage, fiecare dintre ele nefiind altceva decât o fotogramă/fotografie a unui caracter, a unei stări sufletești, sau a unui moment de viață, iar soluția folosită pentru developarea acestor fotograme/fotografii este un amestec seducător de ironie și autoironie. Rezultatul: un text comic și dramatic în același timp, poetic și violent deopotrivă. Violent prin simplitatea și exactitatea cu care pune diagnosticul, fără să judece și fără să condamne. Textul poate fi citit în mai multe feluri: ca o poveste de dragoste romantică sau ca trei povești de dragoste; ca drama unui cuplu sau ca dramele a trei cupluri; ca o satiră la adresa societății românești de azi sau ca o invitație la o meditație asupra sensului dimineților de a doua zi.(pentru că , nu-i așa, orice s-ar întâmpla există întotdeauna o noua bună dimineață). Dar,întâi de toate, el TREBUIE citit ca o poveste despre părinți și copii. Sau mai exact ca o poveste despre părinți, copii și Dumnezeu. Un Dumnezeu de a doua zi…cu felul lui ciudat de a aranja lucrurile.” Claudiu Goga, regizor
„Toate textele mele de teatru sunt încercări, mai mult sau mai puțin reușite. Sunt exerciții destinate în primul rând actorilor. Nu conțin mesaje profunde și nici nu-și propun să dezbată teme mari, universale. Din neputință. Sunt inspirate din realitatea imediată și povestite sincer, cu onestitate.” Mimi Brănescu, dramaturg
Spectacolul Dumnezeul de a doua zi este pentru Teatrul ACT una din inițiativele prin care își propune susținerea și promovarea unor proiecte de valoare ale culturii românești.
Bazele Teatrului ACT București au început să se pună încă din 1995, când Fundația Art-Inter Odeon devenea Fundația Teatrul ACT, prima instituție artistică non-guvernamentală din România. Trei ani mai târziu, în ’98, fundația deschidea un spațiu underground în Calea Victoriei, nr. 126, Teatrul ACT devenind primul teatru independent cu sală proprie, din România postcomunistă. În galeria susținătorilor fundației îi regăsim printre alții pe: Tom Cruise, Richard Eyre, Alan Bates, Liviu Ciulei. Actorul Marcel Iureș, cetățean de onoare al Craiovei, este unul dintre fondatorii Teatrului ACT. (www.teatrulact.ro)
Spectacolul Dumnezeul de a doua zi se adresează unui public de peste 16 ani.
20 LEI/PERS.: preț unic pentru acest spectacol
Biletele se pot procura de la Agenția Teatrului “Colibri”, de luni până sâmbătă, între orele 10:00 – 13:00 și 16:00 – 19:00, iar duminica, în intervalul 10:00 – 13:00.